Juridisk information

Vi tror på gennemsigtighed. Her kan du finde alle juridiske detaljer om brugen af andli.

Handelsbetingelser – Andli ApS

Senest opdateret: 2025-09-27

1. Parter

Aftalen indgås mellem Andli ApS, CVR 45889238, Otto Busses Vej 66, 2450 København SV (“andli”, “vi”, “os”) og dig som forbruger (“du”). Kontakt: info@andli.dk

2. Tjenesten

Vi leverer adgang til en digital tjeneste til dokumentation og værdiansættelse af forbedringer i andelsboliger kaldet andli ("Tjenesten") som et digitalt abonnement. Funktioner, planer og priser fremgår af vores website/checkout.

Tjeneste yder ikke juridisk, skatte-, finansiel eller valuarfaglig rådgivning. Andelsforeningens vedtægter og gældende praksis er afgørende for, om forbedringer godkendes, og du er ansvarlig for korrekt dokumentation (fx autoriseret el/VVS og myndigheds­godkendelser).

Tjenesten yder ikke juridisk, byggesaglig eller valuarfaglig rådgivning, og vi indestår ikke for, at foreningens praksis godkender dine forbedringer.

3. Oprettelse og konto

Du skal oprette en konto med en gyldig e‑mail og sikre din adgangskode. Du må ikke dele din konto med andre. Forældre/værger er ansvarlige for mindreåriges brug.

4. Abonnement, priser og betaling

  • Abonnementer løber pr. periode (fx måned/år) og fornyes automatisk, indtil de opsiges.
  • Priser vises inkl. moms, medmindre andet er angivet. Eventuelle gebyrer fremgår ved betaling.
  • Betaling sker forud via vores betalingsudbyder. Kvittering/faktura sendes på e‑mail.

5. Opsigelse

Du kan opsige abonnementet med virkning ved udgangen af igangværende periode via kontoindstillinger eller ved at kontakte os. Der tilbagebetales som udgangspunkt ikke for resterende periode, medmindre det følger af fortrydelsesret eller ufravigelig lovgivning.

6. Fortrydelsesret (14 dage) – digitalt indhold/tjenester

Som forbruger har du normalt 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. Ved køb af digitalt indhold/tjenester som fx Tjenesten ophører fortrydelsesretten dog, da du giver samtykke til, at leveringen påbegyndes inden fristens udløb og du anerkender, at fortrydelsesretten dermed bortfalder. Vi indhenter disse erklæringer i signup og bekræfter dem på et varigt medium (e‑mail). Hvis du mener ikke at have givet sådant samtykke/anerkendelse, kan du fortryde inden for 14 dage efter indgåelsen v. henvendelse på info@andli.dk

7. Levering og tilgængelighed

Vi tilstræber høj tilgængelighed, men garanterer ikke uafbrudt drift. Planlagt vedligehold varsles, når det er rimeligt. Supportkanaler fremgår af websitet.

8. Acceptabel brug

Du må ikke: (a) krænke lov eller tredjemands rettigheder; (b) forsøge at omgå sikkerhed/kvoter; (c) uploade skadelig kode eller ulovligt indhold; (d) bruge Tjenesten til behandling af følsomme oplysninger (eksempelvis vedrørende religion, race, politiske forhold, CPR, seksuel orientering eller helbredsoplysninger. Hvis vi bliver bekendt med at de findes, vil vi fjerne dem).

Forbudt adfærd (eksempler): (i) upload af falske eller manipulerede dokumenter, (ii) upload af personfølsomt indhold eller CPR-numre, (iii) omgåelse af tekniske begrænsninger, (iv) krænkelse af tredjemands rettigheder.

Sanktioner ved forbudt adfærd: Ved mistanke om ulovligt indhold eller misbrug kan vi midlertidigt fjerne materiale, suspendere eller lukke kontoen, når det er nødvendigt for at beskytte andre brugere, efterleve lovgivning eller sikre tjenestens drift. Vi tilstræber at give forhåndsvarsel, hvor det er rimeligt.

9. Forbedringsdokumentation og lovlighed

Tjenesten er et arkiv/værktøj til at registrere og opbevare dokumentation for boligforbedringer i andelsboliger. Du er selv ansvarlig for, at uploadet materiale er korrekt og fyldestgørende (fx fakturaer/kvitteringer, datomærkning, materialespecifikationer) samt at krævet fagligt arbejde er udført af autoriserede fagfolk, og at nødvendige tilladelser (fx fra forening/kommune) foreligger. Manglende dokumentation kan medføre, at en valuar/bestyrelse sætter værdien efter eget skøn.

Deling og parternes roller: Deling/eksport fra Tjenesten sker på din anmodning. Modtagere som bestyrelse, administrator eller valuar er selvstændigt ansvarlige for deres egen behandling og vurdering. Andli kan ikke direkte påvirke eller garantere udfaldet af foreningens praksis eller valuarskøn.

10. Immaterielle rettigheder

Vi og vores licensgivere ejer alle rettigheder til Tjenesten og tilhørende materiale. Du får en personlig, ikke‑overdragelig licens til at bruge Tjenesten i abonnementsperioden i overensstemmelse med disse vilkår.

11. Ansvar og mangler

Tjenesten leveres i overensstemmelse med gældende ret for digitale ydelser. I det omfang det er tilladt efter ufravigelig forbrugerret, er vi ikke ansvarlige for indirekte tab (fx driftstab). Dine lovbestemte rettigheder påvirkes ikke af denne bestemmelse.

12. Ændringer i vilkår og priser

Vi kan ændre vilkår og/eller priser. Væsentlige ændringer varsles mindst 30 dage før ikrafttræden via e‑mail/appen. Fortsat brug efter ændringerne træder i kraft udgør accept. Hvis du ikke ønsker ændringerne, kan du opsige abonnementet til periodens udløb.

13. Personoplysninger

Vores behandling af personoplysninger er beskrevet i Privatlivspolitikken og Cookiepolitikken.

14. Klageadgang (forbrugere)

Er du utilfreds, kontakt os da først på info@andli.dk. Kan vi ikke finde en løsning, kan du klage via Klageportalen for Nævnenes Hus til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, og eventuelt senere Forbrugerklagenævnet.

15. Lovvalg og værneting

Dansk ret finder anvendelse. Du kan altid anlægge sag ved din lokale domstol i Danmark, hvis ufravigelige regler giver dig denne ret.

16. Kontakt

Andli ApS, CVR 45889238, Otto Busses Vej 66, 2450 København SV – info@andli.dk.